Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
Djurs Møbler ApS
CVR: 27183328
Ramtenvej 7
8581 Nimtofte
[email protected]
Tlf.: 86398177
Stiftet: 1962
Betaling
Djurs Møbler modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard. Vi tager ikke kortgebyrer.
Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms.
Fragt
Som udgangspunkt leverer vi altid gratis enten med fragtmand, GLS erhverv eller GLS pakkeshop eller egen levering.
Er andet ikke bestilt ved ordreafgivelse er fragten gratis, og vil blive leveret med en af ovenstående tjenester.
Ved levering med fragtmand, skal du være hjemme til modtagelse af din ordre/varen medmindre andet aftales.
Skal ordren/varen leveres uden kvitteret modtagelse sker dette på egen ansvar.
Ved levering med fragtmand/egen levering ringer vi altid og aftaler tidspunkt.
Ved levering med GLS Erhverv sender vi ordren til oplyste Erhvervsadresse.
Ved levering til GLS pakkeshop vil du modtage besked , når varen er klar til afhentning, vi benytter GLS nærmeste pakkeshop til din oplyste adresse.
Ved levering med indbæring/opbæring, er det alene kundens ansvar at sikre, at fragtmændende har den fornødne plads til at kunne levere varen.
Kunden er ansvarlig for at være hjemme ved aftalt levering. Såfremt kunden ikke er hjemme ud fra aftalte, aftales en genlevering. Prisen for dette afhænger af købte service og omkostningen for genleveringen betales alene af kunden.
Transportskader
Ved en eventuel transport skade, skal du som kunde gøre indsiglese herom til transportfirmaet. Dette skal ske ved leveringen.
VIGTIGT:
- Du skal som kunde kontrollere og gennemgå emballagen med fragtmand/chauffør ved modtagelse af din ordre med fragtmændene og notere de eventuelle forhold, der findes under gennemgangen. Gøres dette ikke, vil reklamationen ved transportskader blive afvist.
- Skader, der ikke er synlige, og hvor indpakningen er hel, vil blive behandlet som en normal reklamation, hvor vi står til rådighed for at afhjælpe hændelsen som altid.
Leveringstid
Leveringstiden afhænger af, hvilken vare du har bestilt. Vi sender altid en ordrebekræftelse på den oplyste mail angivet under købet. Inden for 3 dage sender vi en ny ordrebekræftelse, hvor forventet leveringsuge fremgår.
Er der spørgsmål til leveringstiden på enkelte produkter, er du velkommen til at kontakte butikken.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Produkter, der tilsammen overstiger 20kg
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: Dette varierer alt efter valg af forsendelsesmetode samt pakkens størrelse
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Djurs Møbler
Ramtenvej 7
8581 Nimtofte
Du må gerne vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Og ekspeditionen går hurtigere hvis du også udfylder og vedlægger vores standardfortrydelsesformular.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Fortrydelsesret i erhvervskøb
Ved erhvervskøb, der ikke kan sidestilles ved forbrugerkøb, gælder ingen fortrydelsesret.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Ved en reklamation bedes du sende en mail til [email protected].
Det er vigtigt du beskriver reklamationen samt vedhæfter billede materiale.
Det er ligeledes vigtigt du oplyser dit kontonummer (telefonnummer) eller dit 5 cifret ordre nummer som du finder på din faktura.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Hvad dækker reklamationsretten ikke?
Reklamationsretten gælder ikke for produkter, der er beskadiget af forkert brug, forkert montering og anvendelse samt forkert rengjort med skadelige rengøringsmidler/kemikalier. Ligeledes dækker reklamationen ikke ved normal slid, som ridser eller mærker forårsaget af slag eller uheld.
Bemærk: Enkelte sofa modeller kan være monteret med et transportstof på bunden af sofaen. Stoffet har til hensigt at beskytte sofaen mod støv and snavs under transporten. Stoffet kan let gå i stykker, hvilket er helt uden betydning, og det har ingen praktisk funktion. Dette vil ikke beskadige sofaen og betragtes derfor ikke som en reklamation.
Varen sendes til:
Djurs Møbler
Ramtenvej 7
8581 Nimtofte
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Du kan også sende billeder af reklamationen til [email protected], hvorefter vi behandler din reklamation
Reklamationsret ved erhvervskøb:
Ved erhvervskøb gælder reklamationsrettet kun 1 år.
Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på [email protected] - Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -https://ec.europa.eu/odr
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Djurs Møbler ApS og opbevares i fem år, medmindre der er anledning til at opbevare dem i længere tid, eksempelvis ved udvidet garantier og reklamationer, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på djursmoebler.dk er Martin Laursen.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: [email protected].
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Djurs Møbler ApS
Ramtenvej 7
8581 Nimtofte
[email protected]
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 18.09.2020